مقالات

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟

ممکن است فکر کنید چون مبلغ قابل توجهی را برای یک محصول ساعت لوکس پرداخت کرده اید، لحظه ای که فروشگاه/وب سایت را ترک می کنید، بخش عمده ای از هزینه های شما پرداخت شده است.

و در حالی که این احتمال وجود دارد که برای سال‌های آینده درست باشد، هزینه سرویس‌دهی یک ساعت مکانیکی پیچیده (یا حتی نسبتاً ابتدایی) در طول سال‌ها افزایش می‌یابد و مجموع آن اغلب در نهایت قیمت خرده‌فروشی اصلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

از یک طرف، این یک نشانه خوب است. به این معنی است که خرید شما ارزش حفظ و نگهداری را داشته است، که سال ها همراهی وفادار بوده است، و در آن زمان برای شما شادی زیادی به ارمغان آورده است.

و به همان اندازه که صاحبان ساعت های لوکس از ارائه آنها برای سرویس “خوشحال” هستند، همیشه از اینکه مجبور به تحویل دادن مقداری پول نقد فقط برای کارکردن چیزی هستند (مخصوصاً وقتی به نظر می رسید که در اول کار به خوبی کار می کند، اندکی ناراحتی وجود دارد).

اول از همه: ساعت‌هایی مانند رولکس ساب‌مارینر اغلب «ضد گلوله» نامیده می‌شوند و به دلیل دوامشان مورد تحسین قرار می‌گیرند. با این حال، صرف نظر از اینکه چیزی در ساخت آن چقدر مقاوم است، همه اشیاء مکانیکی نیاز به نگهداری منظم دارند.

اکثر شرکت های ساعت سازی لوکس به مشتریان توصیه می کنند که هر 3 تا 5 سال یکبار برای اطمینان از عملکرد بهینه و محافظت در برابر سایش و خرابی جدی، ساعت خود را سرویس کنند، اگرچه برخی از تولید کنندگان اکنون ساعت هایی با فواصل خدمات تا ده سال تولید می کنند (این زمان برای ساعت های های کپی هرسال یکبار یا هرنیمسال یکبار است). اما دقیقاً منظور از آن چیست و آیا همیشه باید به توصیه ساعت ساز پایبند بود؟

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟ 10079

کالیبر ساعت ap

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟

این که «خدمت» شامل چه چیزی است تا حد زیادی به شرکتی که با آن سر و کار دارید بستگی دارد. اگر ساعت شما با یک موتور شخص ثالث یا یک ساخت داخلی کار می کند، می تواند تفاوت ایجاد کند. همچنین بسته به ثبات برند می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. و به همان اندازه که باطنی است، ارزش بررسی این را دارد که هر برند چه مدت تضمین می کند که بتواند ساعت های خود را بعد از خرید تعمیر کند.

به طور کلی، اکثر برندهای بزرگ اطمینان دارند که می‌گویند قطعات لازم برای بازسازی ساعت‌های خود را تا 30 سال پس از خرید از ابتدا خواهند داشت. این مدت زمان مناسبی است، اما اگر قصد دارید در میراثی سرمایه گذاری کنید تا به فرزندان خود بسپارید، ممکن است دقیقاً آن چیزی نباشد که می خواهید بشنوید.

با در نظر گرفتن این اخطارها، بیایید به اصطلاحات “عملکرد بهینه” و “سایش و پارگی جدی” بپردازیم. احتمالاً برای هیچ یک از طرفداران ساعت سازی لوکس تعجب آور نیست که اقلام مورد بحث ماشین هایی با تنظیم دقیق هستند. صدها مولفه چندین بار در ثانیه تعامل دارند تا زمان را به چشمان شما برسانند.

این به این معنی است که هزاران فرصت فعال در ساعت وجود دارد تا مشکلی پیش بیاید. برای اطمینان از عملکرد روان این اجزای بی شمار، روان کننده های مخصوص ساخته شده بر روی سطوح مورد نیاز برای تحمل بار سنگین اعمال می شود.

با گذشت زمان، این روان‌کننده‌ها می‌توانند خشک شوند، به‌ویژه در صورت تماس کثیفی یا بریده‌شده از اجزای آسیب‌دیده با آنها، به سرعت منعقد می‌شوند. اگر ذرات اضافی به روان کننده راه پیدا کند، می تواند تأثیر مضر مضاعفی بر اجزایی داشته باشد که خود روان کننده برای محافظت از آنها استفاده شده است.

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟ 10079

دلایل نیاز ساعت های لوکس به خدمات

به عنوان مثال، فرض کنید که یک تراشه برنجی ظریف از دندان چرخ در هنگام ضربه شدید به ساعت شکسته می شود. این خیلی غیر معمول نیست و حتی ممکن است اصلاً بر زمان نگهداشتن ساعت تأثیر نگذارد. این تراشه می تواند مدت زمان طولانی را در داخل مکانیزم غلت بزند و باعث ایجاد حداقل آسیب و وقفه ناچیز شود.

با این حال، اگر راه خود را به روان کننده پیدا کند، احتمالاً در آنجا می چسبد. و هنگامی که گیر می کند احتمالاً با تماس مکرر با اجزای ریز کاری شده مانند پینیون چرخ ها آسیب قابل توجهی ایجاد می کند.

و حتی اگر پینیون‌های چرخ معمولاً از فولاد ساخته شوند (که بسیار سخت‌تر از برنج است)، وجود یک جسم خارجی در اطراف یا بین نقطه باربری سنگین یک پینیون همچنان می‌تواند فلز را در طول زمان تخریب کند، سطح آن را زبر کند و اصطکاک را افزایش دهد. بین پینیون یاتاقان جواهر که در آن قرار دارد، و در نتیجه بر توانایی ساعت در حفظ زمان خوب تأثیر می گذارد.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در مقابل تعمیرات ضروری

مشکلات کوچکی مانند این مشکلات، روانکاری یا آسیب جزئی به قطعات ناشی از استفاده عمومی و ضربه های اسمی، مواردی هستند که سرویس های معمولی می توانند از آنها محافظت کنند.

فقط به این دلیل که ساعت شما خطایی را نشان نمی دهد، به این معنی نیست که ساعتی در داخل آن دم نمی زند. و آسیب به پینیون چرخ (حتی آسیب به حدی قابل توجه که پینیون به گرد و غبار تبدیل می شود و کاملاً از بین می رود) آسیب کوچکی است که می تواند به یکی از اجزای مهمتر به ویژه صفحه اصلی وارد شود.

منظور از فرسودگی جدی این است. نقطه ای که در آن بخش عظیمی از موتور نیاز به جایگزینی دارد، نقطه ای است که همه مالکان می خواهند از آن اجتناب کنند. این نه تنها گران است، بلکه می تواند زمان بر باشد. همچنین می تواند تاثیر بسیار منفی بر ارزش ساعت داشته باشد و تا آنجا پیش برود که منشأ آن را از بین ببرد.

تغییر یک چرخ سوم تصادفی برای یک چرخ دیگر مشابه از بسته یک چیز است. تغییر یک صفحه پایه سریالی کاملاً چیز دیگری است. آشکار شدن این شکست‌های عظیم معمولاً زمان زیادی را می‌طلبد، اما مهم است که در بالای این موارد باقی بمانید تا مسائل عمده‌ای مانند آنچه توضیح داده شد رخ ندهند.

خدمات شخص ثالث در مقابل موتور های داخلی

در اینجا شما باید یک بازی استراتژیک انجام دهید. اکثر برندهای جدید اکثر موتور های خود را خریداری می کنند. این موتورها نیز تمایل دارند که اسب های کار ساده باشند. مزیت دوگانه این امر واضح است: اولاً، این موتورهای متداول به راحتی از مارک های دیگر در دسترس هستند و تقریباً تمام مراکز خدماتی، می توانند قطعات را برای آنها تهیه کنند.

ثانیا، این موتورها خیلی پیچیده نیستند و به احتمال زیاد آنقدرها هم مزاج نیستند (به استثنای چند مورد قابل توجه). این بدان معناست که می توانید این ساعت ها را بدون نگرانی بیش از حد به زمین بکشید. اگر تیک تاک و حفظ زمان مناسب است، ارسال آن به سرویس کار به طور منظم مانند هر سه سال یکبار ضروری نیست (و ممکن است کمی بیشتر از پنج سال سرویس نخواهد، به خصوص اگر بخشی از چرخش باشد و به طور دائم به مچ دست شما متصل نباشد.)

برای ساعت‌های پیچیده‌تر با میراث معتبر (مثلاً پتک فیلیپ)، نیازی به ترس ندارید. این برندها اغلب می‌توانند از قرن‌ها دانش برای تعمیر تقریباً هر چیزی که نام آن‌ها را یدک می‌کشد، استفاده کنند.

برندهای جدیدتر در این سطح، اما چندان قابل اعتماد نیستند. برندهای با فناوری پیشرفته که بر مواد جدید و مکانیک های جدید تأکید دارند (و به طور اساسی نخواهند داشت) ظرفیت تضمین تامین بخشی را تا زمانی که همتایان قدیمی خود دارند، ندارند. بنابراین اگر این نوع ساعتی است که ترجیح می دهید استفاده کنید، در نگهداری آن کوشا باشید.

از تکیه بر خدمات مشتری برند نترسید و بخواهید کار با کیفیت خوب انجام شود تا اطمینان حاصل شود که تیک تاک مورد علاقه شما برای سالهای آینده به خوبی کار کند.

چرا ساعت های لوکس به خدمات نیاز دارند؟ 10079

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *