آموزش و دانستنی ها

مالک کارتیر را بشناسید!

مالک کارتیر را بشناسید!

کارتیر، یک برند معتبر جهانی در زمینه جواهرات و ساعت مچی، از سال 1993 تحت مالکیت ریچمونت (یا یکی از زیرمجموعه های ریچمونت) قرار گرفته است. در این مسیر تغییراتی گیج کننده در شرکت انجام شده است، بنابراین در این مقاله سعی می کنیم این موارد را به شما ارائه دهیم تا مالک کارتیر را بشناسید!

مالک کارتیر را بشناسید 12944

ساعت های کارتیر کراش می توانند به راحتی با قیمت 150000 دلار به فروش برسند

ریچمونت کیست؟

امروزه ریچمونت چهارمین شرکت بزرگ کالاهای لوکس جهان است که تنها پس از LVMH، هرمس و گروه سواچ قرار دارد. ریشه های ریچمونت به سال 1988 برمی گردد، زمانی که یوهان روپرت، پسر غول تنباکو و معدن آفریقای جنوبی آنتون روپرت، ریچمونت را از دارایی های کالاهای لوکس شرکت پدرش، گروه رامبراند، جدا کرد. ریشمونت در حال حاضر علاوه بر کارتیه، صاحب چندین شرکت معتبر ساعت سازی جهان، مانند جیگر لکالتر، A. Lange & Söhne، پیاژه، و واشرون کنستانتین است.

چه زمانی ریچمونت کارتیه را خرید؟

وندوم، یک شرکت فرعی کالاهای لوکس که در آن زمان 70 درصد متعلق به ریشمونت بود، اکثریت سهام کارتیه را در سال 1993 از گروهی از سرمایه گذاران به رهبری جوزف کانویی به دست آورد. 30 درصد باقیمانده وندوم توسط ریشمونت در سال 1998 خریداری شد. تا سال 2012، ریشمونت تمام سهام باقیمانده کارتیه را نیز خریداری کرد.

مالک کارتیر را بشناسید 12944

چه کسی صاحب کارتیر است: یک جدول زمانی

1847 لویی فرانسوا کارتیه کارتیه را در پاریس، فرانسه تأسیس کرد و آن را به عنوان یک برند لوکس جواهرات و ساعت معرفی کرد.

1899 آلفرد کارتیه، پسر لویی فرانسوا کارتیه، این تجارت را بر عهده گرفت.

1909 پیر کارتیه، نوه لویی فرانسوا، حضور کارتیه را در نیویورک تأسیس کرد.

کارتیر دهه 1940-1950 برخی از دارایی های بین المللی خود را واگذار کرد.

1964 پیر کارتیه درگذشت. زمانی که وراث باقی مانده با این وضعیت دست و پنجه نرم می کنند، دوره ای از آشفتگی در پی می آید.

1972، سندیکای تجاری قاره ای، به رهبری سرمایه دار فندک، رابرت هوک و بانکدار جوزف کانوی، کارتیه پاریس را خریداری کرد.

1973 Les Must de Cartier به عنوان یک نهاد جداگانه که برای ارائه محصولات لوکس نسبتاً مقرون به صرفه طراحی شده است تأسیس شد.

1974-1979 کانتیننتال سایر بخش‌های کارتیه را که قبلاً واگذار شده بودند، مانند کارتیه نیویورک و کارتیه لندن خریداری کرد و آنها را به عنوان یک برند جهانی – کارتیه موند، دوباره متحد کرد.

1981 Les Must de Cartier در Cartier Monde جذب شد.

1993 اکثریت سهام Cartier توسط Vendôme Luxury Group خریداری شد که در آن زمان 70٪ متعلق به Compagnie Financière Richemont S.A. بود.

1998 ریشمونت 30 درصد باقیمانده وندوم را خرید. نام وندوم دیگر وجود ندارد. اکنون به سادگی ریچمونت است.

2012 ریچمونت تمام سهام موجود در کارتیر را خریداری کرد.

خرید کارتیر تنها یکی از مجموعه خریدهای برند ساعت هوشمند توسط ریچمونت بود. بیایید به خریدهایی نگاه کنیم که شرکت صاحب کارتیه را به یک نیروگاه مانند گروه سواچ در صنعت ساعت های لوکس تبدیل کرد:

جدول زمانی خرید برند ساعت ریچمونت

برند ساعت سال خرید توسط ریچمونت مالک قبلی
پیاژه 1988 خانواده
Baume & Mercier 1988 پیاژه
کارتیر 1993

سندیکای تجاری قاره ای

واشرون کنستانتین 1996

شیخ احمد زکی یمانی و شرکا

پنرای 1997 خانواده
A. Lange & Söhne 2000 Les Manufactures Horlogères
IWC 2000 Les Manufactures Horlogères
Jaeger-LeCoultre 2000 Les Manufactures Horlogères/Audemars Piguet
راجر دابیوس 2008 کارلوس دیاز

آیا کارتیه به صورت عمومی معامله می شود؟

سرمایه گذارانی که مایل به مالکیت کارتیه هستند باید با خرید سهام شرکت مادر کارتیه، Compagnie Financière Richemont S.A. Richemont در بورس SIX سوئیس تحت علامت سهام “CFR” فهرست شده است.

چه کسی امروز کارتیه را کنترل می کند؟

سیریل ویگنرون از سال 2016 مدیرعامل کارتیه بوده و ژروم لامبرت از سال 2018 مدیرعامل ریشمونت بوده است. در نهایت، خانواده روپرت، از طریق Compagnie Financière Rupert، همچنان ریچمونت را کنترل می کند. علیرغم مالکیت تنها 10 درصد از شرکت، به دلیل ساختار سهام نسبتاً زاکربرگ (به این معنی که مالکان اولیه دارای مقدار نامتناسبی از قدرت رای هستند)، روپرت ها 51 درصد از سهام رای را حفظ می کنند.

در هر صورت، به نظر می رسد تیم اجرایی پشت کارتیه این روزها کار خود را به خوبی انجام می دهد. در سال 2016، ساعت‌های کارتیر به‌قدری آهسته حرکت می‌کردند که ریچمونت ترجیح داد به جای مواجهه با آسیب برند ناشی از تخفیف اجتناب‌ناپذیر، مقادیر زیادی از موجودی فروخته نشده را بازخرید کند.

کارتیه از آن زمان تا کنون چنان چرخش قدرتمندی داشته است که بر اساس بسیاری از تخمین‌ها، آنها حتی از امگا پیشی گرفته‌اند و به برند شماره ۲ ساعت‌های لوکس در جهان از نظر حجم فروش تبدیل شده‌اند. بد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *