رنگ ساعت مچی در مورد شما چه می گوید
صفحههای رنگارنگ برای تولیدکنندگان ساعت مچی از همه بخشهای قیمتی است که به خوبی زیر پا گذاشته شده است. هر علاقهمندی را نمیتوان با سیاه و سفید کلاسیک جذب کرد. چیزی که رولکس به طرز فوقالعادهای با طرحهای رنگی کالیدوسکوپیک برای مجموعههای دیتجاست، اویستر پرپچوال و دی دیت خود سازگار است.
سایر سلاطین صنعت مانند امگا و اودمار پیگه نیز در سالهای اخیر عضلات خلاقانه خود را برای گنجاندن رنگ بیشتری در ساعتهای خود منعطف کردهاند. در هر صورت، به نظر می رسد کل چرخ رنگ یک بازی منصفانه است.
روانشناسی رنگ و صنعت ساعت مچی
در عصر حاضر، هیچ کس باور نمی کند که هر اتفاقی که در پشت صحنه یک برند بزرگ ساعت می افتد یک تصادف محض است. متخصصان بازاریابی مدتهاست که میدانند رنگها نقش کلیدی در تقسیمبندی مخاطبان دارند، و با تکیه بر تحقیقات دانشمندان علوم روانشناسی برجسته نشان میدهند که سیستم لیمبیک مغز ما بدون اطلاع ما در تصمیمگیری برای خرید نقش دارد.
تحقیقات ما را به هفت تیپ شخصیتی تقسیم می کند: ماجراجو، مجری، منضبط، سنت گرا، هارمونی ساز، ذهن باز و لذت گرا. دانشمندان رنگ های مورد علاقه را به هر یک از این گروه ها به همراه برخی ویژگی های شخصیتی اختصاص داده اند.
اکنون، جایی که شخصیتها برای استراتژیهای بازاریابی جمع شدهاند، کلیشههای متورم دور از دسترس نیستند. در این مقاله، ما نگاهی طنز آمیز به ارتباط های فرضی بین رنگ ساعت و شخصیت شما می اندازیم. به ما اطلاع دهید که آیا آن را به درستی انجام داده ایم یا خیلی دور هستیم!
سیاه و قرمز: مجری نخبهگرا در مسیر موفقیت
با در نظر گرفتن علم روانشناسی فعلی، احتمالاً کسی هستید که دوست دارید موقعیت ها را کنترل کنید و تسلط داشته باشید. شما همچنین به احتمال زیاد مرد هستید.
شما یک جویندۀ هیجان هستید که عاشق ماجراجویی هستید و همیشه در بهترین فرم هستید. احتمالاً هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شوید تا به باشگاه بروید. در برنامه تناسب اندام شدید شما زمانی برای روزهای استراحت وجود ندارد. 12 ساعت بعدی را در شغل پردرآمد خود می گذرانید، جایی که شما آزادانه عمل می کنید و در اطراف کارمندان خود، دوستانه، نظم برقرار میکنید.
ماشین گران قیمت شما غرور و شادی شماست و اخیراً فکر می کنید که برایتلینگ به خوبی در کارنامۀ شما قرار می گیرد. شاید یک سوپراوشن کرنوگراف دو با رنگ سیاه و قرمز؟
آبی و سفید: پایبندی به وضعیت موجود
اگر تصمیم گرفتید ساعتی با صفحه آبی یا سفید انتخاب کنید، یکنواختی در نظر شما چیز بدی نیست. شما منظم و متعارف هستید، بنابراین در رده وظیفه شناس و از نظر اخلاقی ثابت قدم هستید. روال روزانه شما با تشریفات قدیمی و ساختار سفت و سخت تعیین می شود، به همین دلیل است که شما همیشه صبحانه، ناهار و شام را با خانواده خود در زمان های خاص می خورید.
هر گونه اختلال در کارهای روزمره شما می تواند شما را از تنش دور کند، بنابراین هر گونه خودانگیختگی را برای آخر هفته صرفه جویی می کنید، اما به هر حال معمولاً با دوستانی که از مهدکودک می شناسید مراوده دارید. در اعماق وجود شما مشتاقانه منتظر دوشنبه هستید، زمانی که همه چیز به حالت عادی بازگردد.
از آنجایی که شما فقط چیزهایی را که نیاز دارید خریداری می کنید (هر ماه یک واریز سالم به حساب پس انداز خود وارد می کنید)، ماشین شما فراموش شدنی است، اما کاربردی است. و اگرچه میتوانستید ساعتی بسیار گرانتر بخرید، اما یک کرونوگراف کاربردی از یک سازنده قابل اعتماد انتخاب کردید.
قهوه ای و سبز: صلح و عشق در هماهنگی کامل
اگر ساعتی با صفحه قهوه ای یا سبز دارید، روانشناسی رنگ شما را به عنوان یک ساعت نرم بزرگ اگر مرد هستید یا کاملا معمولی اگر یک زن هستید طبقه بندی می کند. بهعنوان یک فرد خوشبین، شما در یک منطقه شهری شلوغ با شریک زندگی طولانیمدت خود، یک یا دو فرزند، و یک لابرادور بداخلاق اما فداکار زندگی میکنید.
شما دوستی ها را گرامی می دارید، به همین دلیل است که دایره اجتماعی شما بال های گسترده ای دارد و منحصراً متشکل از زوج های بالای 40 سال است که حداقل یک فرزند زیر 10 سال نیز دارند.
در زندگی حرفه ای خود، شما برای بنیادی کار می کنید که هدف بسیار ساده ای از نجات سیاره را دارد. در کمال ناامیدی شما، شغلتان شما را مجبور می کند که به طور منظم پروازهای طولانی مدت داشته باشید، زیرا نمی توانید دنیا را تنها از یک گوشه آن نجات دهید. برای جبران ردپای دیوانه وار CO₂ خود، روی رسیدهای فروشگاه مواد غذایی سالم شعر می نویسید و مدت هاست که دیزل خود را با یک ماشین الکتریکی و دوچرخه ترکیبی معامله کرده اید.
نارنجی و زرد: جوینده لذت
اگر ساعتی با صفحه نارنجی یا زرد می پوشید، طول موج دیگری نسبت به سایر شخصیت ها دارید. بر اساس علوم روانشناسی، شما یک لذت گرا هستید که دارای مخزن سالمی از دوپامین برای فرو بردن در آن هستید. شما فردی سرگرم کننده هستید که قویاً معتقد هستید که زندگی برای لذت بردن است و لذت آنی تابو نیست.
به عبارت دیگر، شما جان و روح مهمانی هستید. بهعنوان یک فرد اجتماعی تأیید شده و یک فرد سنگینوزن وقتی نوبت به نگهداشتن مشروبات الکلیتان میرسد، شناخته شدهاید که به استراحتگاههای ساحلی رو به رشد در سرتاسر جهان مراجعه میکنید. شما در بیشتر موارد آفتاب می گیرید و هر از چند گاهی پینا کولادا را برای یک دور والیبال ساحلی زمین می گذارید. شما با این مانترا زندگی می کنید، “هر روز را طوری زندگی کنید که انگار آخرین روز شماست”
شما با شلوغیهای آنلاین مبهم، تجارت روزانه روی کالاهای کمیاب و سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال ، سرمایهای را برای سبک زندگی عجیب خود به دست میآورید. شما هر بار از این تکانشگری و ریسک پذیری، بدون شکست، آدرنالین شدید دریافت می کنید.
سخن نهایی
و این دیدگاه ما را در مورد ساعتهای لوکس رنگارنگ و آنچه ممکن است در مورد افرادی که از آنها استفاده میکنند بگویند را کامل میکند. شاید بتوانید با یکی دو تا از آنها ارتباط برقرار کنید، یا شاید نه – باز هم، ما به طنز پرداختیم. اما صرف نظر از اینکه محققان عصر جدید شما را در کجا «طبقهبندی» میکنند، نکته مهم این است که از رنگ ساعت خود لذت میبرید و شاید هم با لباس شما مطابقت داشته باشد.
اگر روی حصار هستید، بهتر است به دنبال ساعتی با صفحه سیاه یا سفید بروید، این ساعت ها تقریباً برای هر کسی و هر موقعیتی مناسب است.